Velkommen til medarbejder-support på optagelse.dk

Driftsinformation 

→ Gå til vores driftsinfo


Fremhævet indhold

→ Hjælp ansøgere med at lave omvalg

Regler for videresendelse af ansøgninger og omvalg

Adgang og rettigheder til optagelse.dk for medarbejdere

Aktuelt:

Kommende webinar om ansøgningsproces, optagelse og elevfordeling til gymnasiale uddannelser - For efterskolevejledere

Gense webinar om ansøgningsproces afholdt torsdag den 7. november via dette link og find præsentationen her.

Gense webinar om ansøgningsproces, optagelse og elevfordeling til gymnasiale uddannelser afholdt i november måned via dette link og find præsentationen her.

Tips og tricks

Brug vores chatbot

Vi har lanceret en chatbot på medarbejdersiderne, som kan besvare en masse af de spørgsmål vi typisk bliver stillet i supporten. Prøv den af, og se om den kan hjælpe. 

Kig efter ikonet her i nedre højre hjørne:

 

Vejledninger

Find vores vejledninger ved at klikke videre herunder 

Grundskole

For medarbejdere på skoler med klasser på 8., 9. eller 10. klassetrin

Gymnasial uddannelse

Hjælp og vejledning til medarbejdere på gymnasiale uddannelser

Erhvervsskole

Hjælp og vejledning til medarbejdere på erhvervsuddannelser

Den Kommunale Ungeindsats (KUI)

For medarbejdere på KUI-centre

Regionsmedarbejdere

For medarbejdere i regionen der skal behandle forrang på optagelse.dk

Videregående uddannelse

Hjælp og vejledning til medarbejdere på de videregående uddannelser


Årshjul - optagelsesproces til ungdomsuddannelserne

Få overblik over datoer og frister

Breve og mailudsendelser

Breve og mails sendt fra STIL og STUK i forbindelse med optagelsesprocessen

KONTAKT SUPPORTEN

Indmeld supportsag 
Alle typer henvendelser er velkommen som skriftlige sager. I mange tilfælde er det mest hensigtsmæssigt at oprette en skriftlig supportsag.
Det kan fx være når

  • Dit problem kræver at vi undersøger data pba. CPR-numre eller lignende (portalen er sikker til at håndtere CPR-numre)
  • Du oplever en bestemt fejl eller fejl-meddelelse, som vi skal bruge et screenshot af for at behandle.
  • Du mener der er fejl eller mangler i de data du kan tilgå i systemet
  • Hvis vi har brug for at sende dig information retur, fx vejledninger eller links.

Vi prioriterer skriftlige sager højt, og vil på begynde sagsbehandlingen inden for én arbejdsdag.


Førstegangsbruger i supportportalen?

Er det første gang, du skal indmelde en sag, skal du oprettes som bruger:

Klik på linket "Tilmeld dig en konto"

  1. Indtast den email-adresse, som du i fremtiden ønsker at modtage besked om besvarelser på.
  2. Udfyld captcha
  3. tryk "Tilmeld"

Du modtager herefter en email med et link til oprettelse af kodeord. Følg anvisningerne i mailen.

Du er nu oprettet som bruger i supportportalen og kan indmelde din sag.


Eksisterende bruger i supportportalen?

Bemærk at brugernavnet altid er den email adresse du har benyttet.

Har du glemt dit kodeord kan du fra siden her få gensendt kodeord til din emailadresse

→ Telefon: 70 21 21 51 | Se telefonens åbningstider