Styrelsen for It og Læring er i gang med at forbedre sikkerheden ift. anvendelsen af Unilogin. Det opnås ved at ændre i processen for aktivering af nye elever i Unilogin.
Fremadrettet får nye elever ikke automatisk et Unilogin-brugernavn. I stedet skal elevens forældre eller skolens brugeradministrator aktivere elevens brugernavn.
Elever får ligeledes ikke en initial adgangskode. I stedet skal elevens forældre, elevens lærer eller skolens brugeradministrator give eleven mulighed for at lave en adgangskode.
Breadcrumbs
Ny proces for udlevering af Unilogin brugernavn og adgangskode
Målgruppe: BRUGERADMINISTRATORER/ADMINISTRATIVT PERSONALE
Ændringen træder i kraft d. 22. februar 2023.
Styrelsen for It og Læring er i gang med at forbedre sikkerheden ift. anvendelsen af Unilogin. Det opnås ved at ændre i processen for aktivering af nye elever i Unilogin.
Fremadrettet får nye elever ikke automatisk et Unilogin-brugernavn. I stedet skal elevens forældre eller skolens brugeradministrator aktivere elevens brugernavn.
Elever får ligeledes ikke en initial adgangskode. I stedet skal elevens forældre, elevens lærer eller skolens brugeradministrator give eleven mulighed for at lave en adgangskode.
Sådan får du dit barns brugernavn som forælder
Se vejledningen Aktivér dit barns Unilogin, første gang det skal bruges
Sådan giver du dit barn en adgangskode (til forældre)
Se vejledningen Hvordan kan jeg skifte mit barns adgangskode?
Sådan får du en elevs brugernavn som brugeradministrator
Se vejledningen Aktiver en elevs Unilogin, første gang det skal bruges
Sådan giver du en elev en adgangskode (til lærere og brugeradministratorer)
Se vejledningen Hvordan giver jeg en elev en ny adgangskode?
Se flere vejledninger til Elevadgang.unilogin.dk