Modtag notifikationer ved nye dataanmodninger, så du undgår manuelt at skulle tjekke tilslutning.stil.dk ved nye anmodninger og ændringer i dataaftaler.
Notifikationerne er i udgangspunktet altid slået til, men det kræver, at du har indtastet en eller flere e-mailadresser at modtage notifikationer på. Tilmeldte e-mailadresser slettes automatisk efter 12 måneder. Der notificeres 30 dage inden sletning.
Sådan gør du
Opret en notifikationsmodtager
- Log ind på tilslutning.stil.dk
- Klik på 'Dataadgangadministration':
- Klik på knappen 'Notifikationer':
- Indtast e-mailadressen, der skal modtage notifikationer, i feltet 'Tilmeld e-mail'. Det er muligt at tilmelde flere e-mailadresser.
- Klik på knappen 'Opret':
Rediger en notifikationsmodtager
Har du tastet forkert i en e-mailadresse, kan du redigere den:
- Markér e-mailadressen, du vil redigere
- Lav dine ændringer i feltet 'Rediger e-mail'
- Klik på knappen 'Gem'
- Klik på knappen 'Luk':
Slå notifikationer til eller fra
Du kan slå notifikationer til eller fra. Medmindre du selv aktivt slår notifikationerne fra, er notifikationerne altid slået til.
- Klik på knappen ud for 'Notifikationer slået TIL', så status skifter til 'Notifikationer slået FRA' (og omvendt, hvis du skal slå notifikationer til igen).
- Klik på knappen 'Luk'.
Slet notifikationsmodtager
Hvis du vil slette en en e-mailadresse som notifikationsmodtager, skal du:
- Markére e-mailadressen, der skal slettes
- Klik på knappen 'Slet'
- Klik på knappen 'Luk':
Der sendes notifikationer når:
- Anmodning om dataadgang modtages
- Tilsluttet udbydersystem ændres
- Udbydersystem sættes passiv
- Udbydersystem sættes aktiv
- 30 dage før notifikationsmodtager automatisk slettes
I større organisationer, som eksempelvis kommuner eller regioner, kan det være en central forvaltning eller enhed, der har ansvaret for brug af NemID til medarbejdere. Du kan finde din virksomheds NemID administrator via denne side.
Har du spørgsmål til hvor rettigheder tildeles, kan du læse artiklen 'Tilføj rettigheder til medarbejdere'.