Målgruppe: BRUGERADMINISTRATORER/ADMINISTRATIVT PERSONALE

Ændringen er endnu ikke trådt i kraft.


Styrelsen for It og Læring er i gang med at forbedre sikkerheden ift. anvendelsen af Unilogin. Det opnås ved at ændre i processen for aktivering af nye elever i Unilogin.

Fremadrettet får nye elever ikke automatisk et Unilogin-brugernavn. I stedet skal elevens forældre eller skolens brugeradministrator aktivere elevens brugernavn.

Elever får ligeledes ikke en initial adgangskode. I stedet skal elevens forældre, elevens lærer eller skolens brugeradministrator give eleven mulighed for at lave en adgangskode.


Vejledning til forældre

Sådan får du dit barns brugernavn som forælder

Se vejledningen Aktivér dit barns Unilogin, første gang det skal bruges

Sådan giver du dit barn en adgangskode (til forældre)

Se vejledningen Hvordan kan jeg skifte mit barns adgangskode?

Vejledning til skolemedarbejdere

Sådan får du en elevs brugernavn som brugeradministrator

Se vejledningen Aktiver en elevs Unilogin, første gang det skal bruges

Sådan giver du en elev en adgangskode (til lærere og brugeradministratorer)

Se vejledningen Hvordan giver jeg en elev en ny adgangskode?


Se flere vejledninger til Elevadgang.unilogin.dk