Tjekliste  - det skal skolen have styr på:

Overordnet tidslinje:

  1. Elever indskrives i skolens studieadministrative system - dette er en forudsætning for at eleven har et Unilogin og kan bookes til prøve i trin 3, og det er afgørende at eleverne har korrekt klassetrin (9 eller 10) for at kunne gå til afgangsprøver. De fleste elever er indskrevet ved starten på et skoleår, men nytilkomne elever skal tilføjes løbende. 
  2. Skolen foretager tilmelding til prøver via uvm.dk - denne tilmelding har blandt andet betydning for hvor mange kopier af de supplerende prøvematerialer der udsendes fra STUK inden prøverne, men tilmeldingen er ikke det samme som booking i testogprøver.dk
  3. Skoler booker prøver i testogprøver.dk - det er denne booking der afgør hvilke elever der har adgang til den digitale prøve på testogprøver.dk. se mere her: Folkeskolens prøver | Booking til prøver
  4. De skriftlige prøver afvikles online i testogprøver.dk på de centralt stillede datoer
  5. Skolens ledelse kan tilgå prøveresultaterne online i testogprøver.dk

Rettigheder og login

    • Alle elever skal kunne logge ind med Unilogin
    • Enhver medarbejder der skal kunne booke en prøver skal have brugerrollen Ledelse eller Leder i Unilogin
    • Enhver medarbejder der skal kunne afvikle en prøve skal have brugerrollen Lærer, Ledelse eller Leder i Unilogin

Udstyr

Forberedelse og support