Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 5 Nuværende »

Aktuel information

Elevdata i Elevdatabasen vil ikke blive benyttet til uddannelsesparathedsvurderinger i 2023, da nogen elevadministrative systemer ikke kunne nå at blive klar til at indberette i tide. i stedet vil oplysninger fra Unilogin blive benyttet ligesom i 2022. 

Der åbnes derfor først for Elevdatabasens manuelle indtastningsgrænseflade i 2024.

Kravet om, at der skal indberettes manuelt for skoler, der ikke kan indberette via et skoleadministrativt system udsættes til 2024. Vi ønsker ikke at pålægge skolerne en unødig administrativ byrde, før oplysningerne skal bruges. En åbningsdato for systemet udmeldes senere.


Hvis du registrerer oplysninger om institutionens elever, bidrager du samtidig til kvaliteten af de data, der vises om elever i andre it-systemer. Det kan du læse mere om her

Institutioner, der skal registrere oplysninger manuelt i Elevdatabasens brugergrænseflade, får direkte besked herom fra STIL. Hvis dette er relevant for din institution, kan du læse yderligere om anvendelsen her:  

  1. Hvordan får min institution/afdeling adgang til at anvende Elevdatabasens indtastningsgrænseflade?
  2. Hvordan får jeg (som medarbejder) adgang til Elevdatabasen?
  3. Hvordan registrerer jeg oplysninger om klasser og elever direkte i Elevdatabasen?

Data, der registreres i Elevdatabasen, vil som hovedregel være synlige i andre systemer efter 24 timer. 

Data, som allerede er indtastet i elevadministration.stil.dk, kan desværre ikke overføres til Elevdatabasen. Derfor kan det være nødvendigt at registrere nogle af de samme oplysninger om elever i begge systemer. 



Kort om Elevdatabasen

Elevdatabasen indsamler oplysninger om alle elever, der er indskrevet på en ordinær uddannelse i Danmark.

Oplysningerne udveksles til andre it-systemer i STIL, så systemerne viser de samme data om elever af høj kvalitet. 

Oplysningerne registreres og vedligeholdes af skolens medarbejdere. Dette sker som hovedregel i skolens eget elevadministrative system, hvorfra data automatisk overføres til Elevdatabasen.

For skoler, der ikke har et elevadministrativ system, stiller STIL en indtastningsgrænseflade til rådighed, hvor det er muligt at registrere og vedligeholde oplysningerne manuelt. 

Support

Har du spørgsmål til Elevdatabasen der ikke besvares her kan du oprette en supportsag:

Opret supportsag