Hvordan skal vi videresende ansøgninger?
Man skal ikke længere videresende ansøgninger. Omvalg foretages ved at eleverne selv ændrer i deres prioriteringer eller tilføjer en ny ansøgning

Hvor og hvornår kan vi se hvor mange elever vi skal optage?
I slutningen af maj vil I få besked om, hvilke ansøgere I får. Der vil komme mere info herom i løbet af foråret.

Hvad skal vi gøre, hvis der er nogle ansøgninger vi ikke kan se i vores administrative system?
Kontakt jeres administrative system. De kan hjælpe jer med at sikre, at alle ansøgninger er blevet afhentet.
Vær opmærksom på, at ansøgninger til skoleåret 2023/24 først frigives til afhentning dagen efter ansøgningsfristen, forventeligt efter 13. marts. Din leverandør af jeres administrative system kan kontakte Optagelse.dk support, hvis de er i tvivl om afhentning generelt, eller for din skole specifikt.

Optagelse.dk kører i øvrigt, løbende kontroller på afhentning af ansøgninger. Hvis din skole mangler at hente ansøgninger, modtager du mail om det på den adresse, som er registreret for skolen i Institutionsregisteret.