Hvordan gemmer man sin afgørelse på Optagelse.dk?
Systemet gemmer automatisk den valgte værdi, i det øjeblik den sættes.


Hvad hvis vi ikke når at forrangsbehandle alle vores forrangsansøgere?
Hvis et forrangsønske ikke er behandlet inden den centrale elevfordeling starter, vil det automatisk blive betragtet som afvist.


Hvad hvis vi mangler dokumentation for at kunne forrangsbehandle en ansøger?
Kontakt ansøgeren. De kan fra Optagelse.dk tilføje dokumentation til deres ansøgning lige så længe forrangsønsket står som Ubehandlet, og der er åbent for forrangsbehandling.


Hvorfor er der nogle af knapperne/fanerne på Optagelse.dk, vi ikke kan bruge?
De forskellige funktioner skal ikke benyttes af alle medarbejdere. Se denne artikel for en nærmere gennemgang af fanebladene i Optagelse.dk og hvem der skal benytte dem.


Hvem skal vi kontakte, hvis vi har spørgsmål til forrang?
Hvis I har spørgsmål til regler eller definitioner, skal I kontakte Styrelsen for Undervisning og Kvalitet på denne mail adresse stuk.gk@stukuvm.dk  
Hvis I har tekniske spørgsmål omkring brugerfladen på Optagelse.dk, skal I kontakte Optagelse.dk support skriftligt eller på tlf. 70212151