Sådan opretter du et midlertidigt login

  • Stå i fanen 'Administration':

Billedet viser fanen Administration på Netprøver.dk.

  • Fremsøg den bruger, du vil oprette et midlertidigt login til ved at vælge 'Søg bruger':

1. Begynd at skrive brugerens navn i skrivefeltet, og listen med navne, der matcher, vises 

2. Vælg brugeren på listen

3. Tryk på redigeringsikonet (blyant-ikonet) ud for brugerens navn:

Billedet viser søgefeltet til indtastning af brugernavn samt listen, der fremkommer nedenunder. Billedet viser også hvor du finder blyantikonet, som bruges til redigering.

  • Dette åbner brugerens profil, som nu er klar til redigering

4. Tryk på Billedet viser plus ikonet, som findes i feltet ud for Midlertidigt login. (plus-ikonet) i feltet ud for 'Midlertidigt login':

Billedet viser hvor du finder plus-ikonet i feltet ud for Midlertidigt login.

  • Dette åbner en ny dialogboks, hvor du kan redigere oplysningerne vedrørende det midlertidige login:

På billedet ses feltet til e-mail, kalenderikonet ud for feltet Udløber, feltet Adgangskode samt knappen Gem.

5. Hvis brugeren har angivet mere end én e-mailadresse, vælg den e-mailadresse, e-mailen med login skal sendes til

6. Angiv dato og tidspunkt for loginkodens udløb

7. Skriv den midlertidige adgangskode

8. Tryk på knappen 'Gem'

  • Det midlertidige login er nu oprettet, og en e-mail med adgangslink er sendt til brugeren
  • Du ser nu dette skærmbillede, hvor der i feltet ud for 'Midlertidigt login' er indsat oplysninger vedrørende det midlertidige login, som du netop har oprettet:

Skærmbilledet, der fremkommer, viser feltet ud for Midlertidigt login, hvor der nu er tilføjet oplysninger.