Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

...

Vejledningens indhold

Indholdsfortegnelse


Panel

Sådan tilmelder

du til

du din institution til indberetning 

For at kunne benytte den manuelle indberetningsløsning skal følgende være opfyldt;

UI Expand
title1. Institutionen skal være tilmeldt UNI-Login

For bestilling af UNI-Login – udfyld denne formular ”Nem bestilling af UNI-Login Brugeradministration”
Hvis institutionen har et UNI-Login og du ikke er tilknyttet som bruger skal du bede din UNI-Login brugeradministrator om at oprette dig som bruger (https://viden.stil.dk/pages/viewpage.action?pageId=5638213) eller tilknytte dit eksisterende UNI-Login til institutionen: https://viden.stil.dk/display/SUP/Tilknyt+bruger+fra+anden+institution

UI Expand
title2. Den person, der indberetter skal, være brugeradministrator på institutionen

Når du har et UNI-Login på institutionen skal du sikre dig, at du er brugeradministrator. Hvis du ikke er det, skal du bede din UNI-Login brugeradministrator om at oprette dig som brugeradministrator. Opret supplerende brugeradministrator

UI Expand
title3. Institutionen være godkendt til at anvende den manuelle indberetningsløsning

Dernæst skal du henvende dig til STIL og bede om at blive godkendt til at anvende den manuelle indberetningsløsning. Henvendelsen skal ske via denne kontaktformular (er det første gang, du skal indmelde en sag, skal du oprettes, se her hvordan).
Efter godkendelse vil du nu kunne logge ind på https://www.indberetningungedatabase.dk og begynde at indberette.

...

  • Efter login får du vist nedenstående skærmbillede. Her fremgår i øverst øverste højre hjørne, hvem der er logget ind og under feltet Institutionnummer fremgår det, hvilken institution der indberettes for.

...

Elevoplysninger: Indtast CPR-NR for eleven, som indberetningen omhandler. Løsningen validerer cpr.nr., og ved korrekt udfyldt cpr.nr (eleven skal være bosiddende i DK og være mellem 15-29 år) vil elevens navn blive vist.
Indtast evt. kontaktoplysninger på eleven.


Aktivitetsoplysninger:

Angiv status

  • Optaget, angives hvis indberetningen drejer sig om, at eleven er blevet optaget
  • Afbrudt, angives hvis indberetningen drejer sig om, at eleven har afbrudt sin aktivitet
  • Gennemført, angives hvis indberetningen drejer sig om, at eleven har gennemført aktiviteten.

Dato

Ved optaget - angiv den dato, hvor eleven starter på aktiviteten

...

Når du har sendt indberetningen, får du en kvittering herpå. Denne kan du gemme og printe ud.
Hvis du har brug for at indberette mere, kan du vælge Kopier til Ny eller Ny Indberetning.
Kopier til Ny er hvis bruges hvis du skal indberette for en ny elev med samme status og aktivitetskode. Så kan du nøjes med at indtaste oplysninger om eleven.

...

Når du er færdig med at indberette, skal du logge ud af løsningen. Klik på Log ud i øverst højre hjørne.

6. STIL Support

Oplever I problemer med at tilmelde jeres institution eller fejl ved selve indberetningen, kan I kontakte vores supportafdeling via vores supportformular.

Kontakt vores support via vores hjemmeside:

https://www.stil.dk/support/kontakt-support