Se videovejledning på spsu.dk


Fremsøg ny elev/studerende

Åbn siden ”Opret ansøgning”, som findes i sidemenuen i venstre side.

I feltet under overskriften ”Fremsøg elev/studerende” indtastes elevens/den studerendes CPR-nummer.

Indtast ansøgningsinformation samt tilføjelse af dokumentation

Telefonnummer: Elevens/den studerendes telefonnummer. Ej obligatorisk felt.

E-mail: Elevens/den studerendes mailadresse. Ej obligatorisk felt.

Uddannelsesområde: Obligatorisk felt.

Uddannelsesretning: Obligatorisk felt.

Startdato for uddannelse:  Obligatorisk felt.

Slutdato for uddannelse:  Obligatorisk felt.

Startdato for støtte:  Obligatorisk felt.

Slutdato for støtte:  Obligatorisk felt.

Institutionsadresse: Hvis ikke der er registreret mere end én institutionsadresse i institutionsregistret, er feltet præudfyldt med uddannelsesinstitutionens eneste adresse. Obligatorisk felt.

Funktionsnedsættelse: Obligatorisk felt.

Støtteform: Obligatorisk felt.


Indstilling: Obligatorisk felt.


Bilag: Her vedhæftes den nødvendige dokumentation for funktionsnedsættelse og/eller for støttebehovet samt blanketter såsom samtykkeblanketten (hvis denne ikke sendes digitalt). Dokumentation kan vedhæftes på forskellig vis – enten ved at uploade filer fra egen enhed eller ved at genbruge dokumenter, der tidligere er vedhæftet ansøgninger for eleven/den studerende (ej samtykker).


OBS

Bilag tilføjet før 23. oktober 2023 vil være synlige for alle institutioner, som har anvendt bilaget som dokumentation på en ansøgning, mens bilag som er tilføjet efter denne dato kun vises for den pågældende institution jf. GDPR.


Hvis man vedhæfter et dokument fra egen enhed, åbnes et modalvindue, hvor man skal vælge, hvilken dokumenttype man er i gang med at vedhæfte. Det er samtidig muligt at redigere dokumentnavnet.

Gem ansøgning som kladde

For at gemme en kladde, trykkes på knappen ”Gem ændringer”, der findes øverst i højre hjørne.

Ansøgningen er nu gemt som kladde.

OBS!

Du vil herefter kunne vende tilbage til kladden og redigere Indstillingstekst og vedhæfte bilag. Alle andre felter, eksempelvis datofelter er låst for redigering. 

Vær opmærksom på, at kun en ansøgning, som afventer samtykke, vil blive slettet i SPSA efter 30 dages inaktivitet. Ikke en gemt kladde.

Send samtykkeblanket via Digital Post

OBS

Et samtykke er specifikt for uddannelsesområde, funktionsnedsættelse og støtteform. Hvis disse ændres, skal der dannes et nyt samtykke.

Når ansøgningen er klar til at blive sendt til STUK, trykkes på knappen ”Send”.

Herefter sender systemet automatisk samtykkeblanketten via Digital Post til bekræftelse og gemmer samtidig en kladde af den oprettede ansøgning.

Først når samtykket er bekræftet, sendes ansøgningen videre til STUK til behandling.

OBS

Hvis ikke samtykket bekræftes indenfor 30 dage fra samtykket blev sendt via Digital Post, slettes ansøgningskladden automatisk.


Vedhæft fysisk underskrevet samtykkeblanket og send ansøgning

Hvis det i SPSA er angivet, at modtageren er fritaget fra Digital Post, skal du printe samtykkeerklæringen og aflevere den til eleven/den studerende eller forældremyndighedsindehaver/værge til underskrift.


Klik på ”Gem og print samtykke”. SPSA gemmer derved automatisk en kladde af ansøgningen og samtykkeblanketten kan printes.



Når samtykkeblanketten er underskrevet, skal blanketten vedhæftes ansøgningen. 

Det er vigtigt at angive dokumenttypen ”Samtykke”, førend ansøgningen sendes til STUK.

Derefter trykkes på knappen ”Send”.

Herefter åbner ansøgningssiden. Her kan du se ansøgningen, som nu er sendt afsted til underskrift af samtykke eller direkte til STUK. Du kan også se status på ansøgningen.

OBS

Hvis ikke det underskrevne samtykke vedhæftes ansøgningen og sendes indenfor 30 dage fra samtykket blev printet, slettes ansøgningskladden automatisk.


Relaterede Artikler

Der er intet indhold med de angivne labels

Ofte stillede spørgsmål