Åbn siden ”Opret ansøgning”, som findes i sidemenuen i venstre side.
I feltet under overskriften ”Fremsøg elev/studerende” indtastes elevens/den studerendes CPR-nummer.
Telefonnummer: Elevens/den studerendes telefonnummer. Ej obligatorisk felt.
E-mail: Elevens/den studerendes mailadresse. Ej obligatorisk felt.
Uddannelsesområde: Obligatorisk felt.
Uddannelsesretning: Obligatorisk felt.
Startdato for uddannelse: Obligatorisk felt.
Slutdato for uddannelse: Obligatorisk felt.
Startdato for støtte: Obligatorisk felt.
Slutdato for støtte: Obligatorisk felt.
Institutionsadresse: Hvis ikke der er registreret mere end én institutionsadresse i institutionsregistret, er feltet præudfyldt med uddannelsesinstitutionens eneste adresse. Obligatorisk felt.
Funktionsnedsættelse: Obligatorisk felt.
Støtteform: Obligatorisk felt.
Indstilling: Obligatorisk felt.
Bilag: Her vedhæftes den nødvendige dokumentation for funktionsnedsættelse og/eller for støttebehovet samt blanketter såsom samtykkeblanketten (hvis denne ikke sendes digitalt). Dokumentation kan vedhæftes på forskellig vis – enten ved at uploade filer fra egen enhed eller ved at genbruge dokumenter, der tidligere er vedhæftet ansøgninger for eleven/den studerende (ej samtykker).
OBS
Bilag tilføjet før 23. oktober 2023 vil være synlige for alle institutioner, som har anvendt bilaget som dokumentation på en ansøgning, mens bilag som er tilføjet efter denne dato kun vises for den pågældende institution jf. GDPR.
Hvis man vedhæfter et dokument fra egen enhed, åbnes et modalvindue, hvor man skal vælge, hvilken dokumenttype man er i gang med at vedhæfte. Det er samtidig muligt at redigere dokumentnavnet.
For at gemme en kladde, trykkes på knappen ”Gem ændringer”, der findes øverst i højre hjørne.
Ansøgningen er nu gemt som kladde.
OBS
Samtykker er specifikke for uddannelsesområde, funktionsnedsættelse og støtteform. Hvis disse ændres, skal der laves et nyt samtykke.
Når ansøgningen er klar til at blive sendt til STUK, trykkes på knappen ”Send”.
Når man gør det, sender systemet automatisk samtykkeblanketten via Digital Post til bekræftelse og gemmer samtidig en kladde af den oprettede ansøgning.
Først når samtykke er bekræftet, sendes ansøgningen videre til STUK til behandling.
OBS
Hvis ikke samtykket bekræftes inden for 30 dage fra samtykket blev sendt via Digital Post, slettes ansøgningskladden automatisk.
Samtykkeblanketten er nu sendt til eleven/den studerende og afventer bekræftelse fra elev/studerende eller forældremyndighedsindehaver, hvorefter ansøgningen automatisk vil blive sendt til sagsbehandling.
Hvis modtageren af samtykkeblanketten er fritaget fra Digital Post, skal samtykkeblanketten printes og afleveres til eleven/den studerende til underskrift. Dette vises i en blå kasse, når ansøgningen søges frem.
Dette gøres ved at trykke på ”Gem og print samtykke”. SPSA gemmer derved automatisk en kladde af ansøgningen og samtykkeblanketten kan printes.
Når samtykkeblanketten er modtaget i underskrevet form af elev/studerende/forældremyndighedsindehaver, skal blanketten vedhæftes ansøgningen og dokumenttypen ”Samtykke” vælges, førend ansøgningen må sendes til STUK.
Derefter trykkes på knappen ”Send”, hvorved ansøgningen sendes til STUK.
OBS
Hvis ikke samtykket vedhæftes ansøgningen og sendes inden for 30 dage fra samtykket blev printet, slettes ansøgningskladden automatisk.
Relaterede Artikler
Der er intet indhold med de angivne labels
Ofte stillede spørgsmål
-
Side:
-
Side: