Fra den 22 Januar 2018 ændres politikkenfor tildeling og visning af adgangskoder i UNI-Login brugeradministration. fremadrettet skal nedenstående vejledning følges.
- Visning af adgangskoder er ændret således
- Elevers tildelte adgangskoder kan stadig ses i formularen Adgangskoder, som nu har skiftet navn til Elevers adgangskoder.
- Klik på Mine brugere>Elevers Adgangskoder
- Find listen over elever ansatte ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg den klasse hvor eleven/elevernes' adgangskode skal administreres
- Tip nr. 1 vedr. nulstilling af kode - Tip nr. 2 hvis en lærer skal kunne administrerer elevers UNI-login
- Visning af ansattes adgangskoder kan ikke længere ses i brugeradministrationen.
- Man kan tildele ny adgangskode til én ansat ad gangen
- Find listen over ansatte ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg ansatte'
- Klik på vedkommendes brugerID på listen
- Dette åbner en pop up, hvori man kan bede om en ny adgangskode.
- Den nye kode er kun synlig indtil pop up'en lukkes
- Tip til at selv ændre sin kode vha. NemID
Ændringer til UNI-Login brugeradministration - Brugerprofil
Relaterede artikler
Indhold efter label
Der er intet indhold med de angivne labels