Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 3 Næste »

Fra den 22 Januar 2018 ændres politikkenfor tildeling og visning af adgangskoder i UNI-Login brugeradministration. fremadrettet skal nedenstående vejledning følges.
  1. Visning af adgangskoder er ændret således
    1. Elevers tildelte adgangskoder kan stadig ses i formularen Adgangskoder, som nu har skiftet navn til Elevers adgangskoder.
    2. Klik på Mine brugere>Elevers Adgangskoder
    3. Find listen over elever ansatte ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg den klasse hvor eleven/elevernes' adgangskode skal administreres
    4. Tip nr. 1 vedr. nulstilling af kode - Tip nr. 2 hvis en lærer skal kunne administrerer elevers UNI-login


  2. Visning af ansattes adgangskoder kan ikke længere ses i brugeradministrationen.
    1. Man kan tildele ny adgangskode til én ansat ad gangen
    2. Find listen over ansatte ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg ansatte'
    3. Klik på vedkommendes brugerID på listen
    4. Dette åbner en pop up, hvori man kan bede om en ny adgangskode.
    5. Den nye kode er kun synlig indtil pop up'en lukkes
    6. Tip til at selv ændre sin kode vha. NemID







Ændringer til UNI-Login brugeradministration - Brugerprofil
  1. Relaterede artikler

Der er intet indhold med de angivne labels