Sådan opretter du et midlertidigt login

  • Stå i fanen 'Administration':

Billedet viser fanen Administration på Netprøver.dk.

  • Fremsøg den bruger, du vil oprette et midlertidigt login til ved at vælge 'Søg bruger':
  1. Begynd at skrive brugerens navn i skrivefeltet, og listen med navne, der matcher, vises
  2. Udpeg brugeren på listen
  3. Tryk på redigeringsikonet (blyant-ikonet) ud for brugerens navn:
    Billedet viser søgefeltet til indtastning af brugernavn samt listen, der fremkommer nedenunder. Billedet viser også hvor du finder blyantikonet, som bruges til redigering.

    Dette åbner brugerens profil, som nu er klar til redigering

  4. Tryk på + (plus-ikonet) i feltet ud for 'Midlertidigt login':
    Billedet viser hvor du finder plus-ikonet i feltet ud for Midlertidigt login.


    Dette åbner en ny dialogboks, hvor du kan redigere oplysningerne vedrørende det midlertidige login:
    På billedet ses feltet til e-mail, kalenderikonet ud for feltet Udløber, feltet Adgangskode samt knappen Gem.

  5. Hvis brugeren har angivet mere end én e-mailadresse, vælg den e-mailadresse, e-mailen med login skal sendes til
  6. Angiv dato og tidspunkt for loginkodens udløb
  7. Skriv den midlertidige adgangskode
  8. Tryk på knappen 'Gem'
    1. Det midlertidige login er nu oprettet, og en e-mail med adgangslink er sendt til brugeren
    2. Du ser nu dette skærmbillede, hvor der i feltet ud for 'Midlertidigt login' er indsat oplysninger vedrørende det midlertidige login, som du netop har oprettet:

      Skærmbilledet, der fremkommer, viser feltet ud for Midlertidigt login, hvor der nu er tilføjet oplysninger.