Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

Version 1 Næste »

En gruppe af skoler der ikke har et elevadministrativt system til brugeroprettelse, benytter i dag elevadministrationen i Optagelse.dk til indberetning af elevers stamdata og til oprettelse af UNI-Logins.

Dette modul lukkes pr. 05 juli 2018 og i stedet skal man anvende nye system der har fået navnet:

'ElevAdministration'.

I ElevAdministration kan man oprette en elevs stamdata og dennes kontaktpersoner som f.eks. forældre. Systemet vil sende oplysninger videre til UNI-Login Brugeradministration, og eleverne vil automatisk få oprettet et UNI-login.

Det er vigtigt at man ikke længere anvender Optagelse.dk til oprulning af klasser til det nye skoleår da dette lukkes.

Alle oprettede elever bliver flyttet fra elevadministrationen i Optagelse.dk til det nye 'ElevAdministration' - som vil være tilgængeligt pr. 01 august 2018.

De ansvarlige for brugeroprettelsen fra skolerne vil ligesom det gamle system, logge ind på 'ElevAdministration' med et NemID medarbejdersignatur (personligt NemID kan ikke benyttes).

ElevAdministrationen er en minimumsløsning, som vil gøre en skole i stand til at leve op til de krav om oprettelse i UNI-Login, som stilles af Undervisningsministeriet.