Du kan enten afvise eller slette en dataadgang. Hvis du afviser en dataadgang, sætter du den på pause, og du kan aktivere den igen. Hvis du derimod sletter en dataadgang, sletter du den helt, og udbyder skal sende dig en ny anmodning om dataadgang, hvis den skal aktiveres igen.

Fremgangsmåde - slet en dataadgang

  1. Log ind på tilslutning.stil.dk
  2. Klik på 'Dataadgangadministration':
    Billedet viser linket Dataadgangadministration, som kan bruges til sletning af en dataadgang.

  3. Klik på 'Slet dataadgang' (skraldespandsikonet) ud for den dataadgang, du ønsker at slette:
    På billedet ses skraldespandsikonet til sletning af dataadgang.


Se slettede dataadgange

Du kan se de dataadgange, du har slettet, hvis du sætter flueben i 'Vis slettede':

Billedet viser hvor der sættes flueben i Vis slettede for at vise slettede dataadgange.



Vejledning: Opret en notifikationsmodtager

Vejledning: Godkend eller afvis en anmodning om dataadgang

Vejledning: Få adgang til tilslutning.stil.dk



I større organisationer, som eksempelvis kommuner eller regioner, kan det være en central forvaltning eller enhed, der har ansvaret for brug af NemID til medarbejdere. Du kan finde din virksomheds NemID administrator via denne side.

Har du spørgsmål til hvor rettigheder tildeles, kan du læse artiklen 'Tilføj rettigheder til medarbejdere'.

Hvis du ønsker generel viden, hjælp og vejledning ifm. NemID medarbejdersignatur og NemID til medarbejdere, kan du bruge dette link.



Husk at se retningslinjer for vidensartikler inden du begynder at skrive artiklen.

(OBS: Denne boks er skjult for læseren)