Opdager du en fejl i det eksamensbevis som Optagelse.dk har hentet fra Eksamensdatabasen, skal du i første omgang selv oploade en kopi af dit udleverede eksamensbevis. 

    • Scan og gem dit eksamensbevis i pdf-format
      • Gå ind under fanen Bilag
      • Klik på knappen Tilføj bilag
      • Find dit bevis på din computer
      • Kald filen Eksamensbevis i tekstfeltet og klik OK
      • Marker med flueben ud for den eller de uddannelser, som du søger, ellers vil uddannelsesstedet ikke modtage bilaget
    • Skriv et bilag, der forklarer situationen, gem den i pdf-format og upload den ligesom dit eksamensbevis
    • Udfyld resten af din ansøgning. Husk at underskriv med dit NemID senest den 5. juli inden kl. 12
    • Kontakt dit gymnasium eller erhvervsskole (for eux) og bed dem rette dit bevis i Eksamensdatabasen.
      • Du vil få en besked fra dem, når beviset er rettet
    • Når beviset er rettet overføres det automatisk til din ansøgning på optagelse.dk og du vil modtage en mail om det.
      Det er vigtigt, at du tjekker under fanen Bilag, at beviserne er uploadet, og at det ser korrekt ud.

Eksamensbeviset er automatisk tilføjet alle dine ansøgninger på prioriteringslisten. 
Uddannelsesstederne får nu besked om, at de kan hente dit bevis.