Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

Det nye og det gamle system

En gruppe af skoler der ikke har et elevadministrativt system til brugeroprettelse, benytter i dag elevadministrationen i benyttede tidligere administration af elever i Optagelse.dk til indberetning af elevers stamdata elever og deres kontaktpersoners persondata og til oprettelse af UNI-Logins.

Dette modul lukkes blev lukket pr. 05 juli 2018 og i stedet dag skal man i stedet anvende nye STIL's system der har fået navnet:

'ElevAdministration'.

I ElevAdministration kan man oprette en elevs stamdata og dennes kontaktpersoner som f.eks. forældre. Systemet vil sende oplysninger videre til UNI-Login Brugeradministration, og eleverne vil automatisk få oprettet et UNI-login. Det er vigtigt at man ikke længere anvender Optagelse.dk til oprulning af klasser til det nye skoleår da dette lukkesHer skal man oprette klasser og elever skolen har i skoleåret 18/19.

Alle oprettede elever bliver blev IKKE flyttet fra elevadministrationen i Optagelse.dk til det nye 'ElevAdministration' - som vil være tilgængeligt pr. 01 august 2018.

De ansvarlige for brugeroprettelsen fra skolerne vil ligesom det gamle system, logge ind på 'ElevAdministration' med et NemID medarbejdersignatur (personligt NemID kan ikke benyttes).

ElevAdministrationen er en minimumsløsning, som vil gøre en skole i stand til at leve op til de krav om oprettelse i UNI-Login, som stilles af Undervisningsministeriet.