OBS

Hvis institutionen ikke er godkendt som kreditor hos Navision stat, kan de ikke oprette en refusionsanmodning. For yderligere information, kontakt STUK.

Tilgå refusionssiden

Åbn siden ”Refusioner” som findes i sidemenuen under "Udbetalinger".


Herefter åbnes refusionsoversigten.


OBS

Refusionsoversigten viser beløbene eksklusiv moms.

Find bestilling

På refusionsoversigten findes den relevante bestilling og ved klike på "Ordrenummer" åbnes refusionsdetaljesiden for bestillingen.

Opret refusionsanmodning

For at oprette en refusionsanmodning trykkes på knappen ”Opret refusion”, der findes under overskriften ”Refusionsanmodning”.

Et skærmbillede med overskriften ”Opret refusionsanmodning” åbnes. For at oprette en refusionsanmodning på bestillingen, udfyldes felterne i skærmbilledet med den relevante information fra fakturaen/lønsedlen.

I skærmbilledet udfyldes følgende felter:

Fakturanummer: Fakturanummer. Obligatorisk felt.

Betalingsdato: Datoen for, hvornår fakturaen blev betalt. Obligatorisk felt.

Beløb ekskl. moms: Det betalte beløb, der anmodes om refusion for. Det er ikke muligt at angive et beløb, der overstiger det af STUK bevilgede beløb. Obligatorisk felt.

Opret: Når ovenstående felter er udfyldt, trykkes på knappen ”Opret”.


OBS

Refusionsanmodningen til STUK skal oprettes senest 30 dage efter betalingsdatoen. Hvis betalingsdatoen er mere end 30 dage siden, er det ikke længere muligt at anmode STUK om refusion for det betalte beløb. 


Detaljer for den nyoprettede refusionsanmodning kan derefter ses i en liste under knappen ”Opret refusion”.


Dernæst trykkes på knappen ”Gem ændringer”, som findes øverst i højre hjørne, jf. skærmbilledet herover. Refusionsanmodningen er dermed oprettet og afventer frigivelse af en anden institutionsmedarbejder.

Refusionsanmodning uden for finansåret

Hvis institutionen modtager en faktura efter refusionsfristen i januar, som vedrører en bevilling fra det forrige finansår, kan de stadigvæk søge om refusion. 

Når de opretter refusionsanmodningen i SPSA, kommer der et kommentarfelt frem. I kommentarfeltet skal de beskrive årsagen til, at de anmoder om refusion uden for finansåret.

Refusionsanmodningen skal herefter godkendes af styrelsen.

Opret minusrefusion
Slet en refusionsanmodning

Hvis der er lavet en fejl i den oprettede refusionsanmodning, skal den oprettede refusionsanmodning slettes og institutionsmedarbejderen må derefter oprette en ny.

For at slette en oprettet refusionsanmodning fra listen, skal institutionsmedarbejderen, som har oprettet refusionsanmodningen, markere i boksen til venstre for det fakturanummer, det omhandler og derefter trykke på skraldespandsikonet.

Den valgte refusionsanmodning er dermed slettet.


I det tilfælde der er sket en fejl i forbindelse med en refusion, skal der oprettes en minusrefusion.

For at oprette en minusrefusion på en bestilling trykkes på knappen ”Opret minusrefusion”, der findes under overskriften ”Refusionsanmodning”.


Et vindue med overskriften ”Opret minusrefusionsanmodning” åbnes. Her udfyldes følgende felter:

Fakturanummer: Fakturanummer. Obligatorisk felt.

Begrundelse for oprettelse af minusrefusion Årsagen til, at der skal oprettes en minusrefusion. Obligatorisk felt.

Beløb ekskl. moms: Det skyldige beløb. Det er ikke muligt at angive et beløb, der overstiger det refunderede beløb. Obligatorisk felt.

Moms (låst): Det beløb, momsen udgør af det skyldige beløb. Hvis der ved oprettelse af produktet er angivet, at der ikke er moms på produktet, vil der stå ”0” i feltet. Momsen udregnes automatisk og feltet kan derfor ikke redigeres.

Samlet beløb (låst): Det skyldige beløb inkl. moms. Feltet kan ikke redigeres.

Opret: Når ovenstående felter er udfyldt, trykkes på knappen ”Opret”.


Detaljer for den nyoprettede minusrefusionsanmodning kan derefter ses i en liste under knappen ”Opret refusion”.


Dernæst trykkes på knappen ”Gem ændringer”, som findes øverst i højre hjørne.

Minusrefusionsanmodningen er nu oprettet og afventer frigivelse af en anden institutionsmedarbejder.


Ofte stillede spørgsmål