Det kan vi hjælpe med

Styrelsen for It og Læring (STIL) tilbyder support til Unilogin inden for følgende områder

  • Almindelig fejlsøgning
  • Adgang til- eller brug af Unilogin relaterede STIL-tjenester
  • Forklaring af processer
    • Dataflow: Import/eksport til og fra SkoleGrunddata
    • Loginproces
    • Brugeroprettelse/tilknytningsprocess

Hvad kan vi ikke hjælpe med?

Inden for disse områder henviser vi til andre/leverandøren

  • Brug af studieadministrative systemer
    • Herunder kontrol af data
  • Brug af- eller adgang til andre 3. parts systemer
  • Fakturaspørgsmål o.l. (henvises til debitor@stil.dk

Dem hjælper vi

Medarbejdere

Der ydes support til medarbejdere, fortrinsvis den/de IT-ansvarlige på institutionen. Når lærere oplever problemer eller har spørgsmål henviser vi således til den lokale IT-afdeling.

Der er dog også situationer, hvor det giver mening, at tage dialogen direkte med den berørte medarbejder, fx pga nemmere fejlsøgning eller hvis der ikke findes en IT-afdeling/ansvarlig.

I de tilfælde at en institution har spørgsmål til- eller problemer med et 3. parts system/tjeneste, henvises til supporten/leverandøren af denne.

Leverandører

Der gives ikke telefonisk support til leverandører i forbindelse med brug af webservices og opkobling til services mv. I stedet henvises til dokumentation og vejledning på viden.stil.dk.

Hvis leverandører ikke finder svar på sine spørgsmål på viden.stil.dk, eller skal STIL udføre en handling i forbindelse med benyttelse af en tjeneste eller lignende, henvises til at oprette en skriftlig sag.

Almindelig support til understøttende systemer som f.eks. indlogning og brug af Tilslutning.stil.dk tilbydes dog telefonisk.

Dem hjælper vi ikke

Forældre og elever

Vi hjælper ikke elever og forældre. Disse brugergrupper henvises altid til skolen for at få support.