Meritbilagets tre statusser
Et meritbilag kan undervejs i processen fra det oprettes og indtil det er godkendt antage følgende forskellige statusser i Meritadministration:
- Kladde
- Klar til godkendelse
- Godkendt
Processen for meritbilag
- Meritbilag oprettes og udfyldes af de faglige udvalg, der når meritbilaget er klar til godkendelse, overfører det i systemet til godkendelse af STUK
- Et meritbilag, der ikke kan godkendes, afvises i systemet af STUK, hvorefter det får status 'Kladde' og kan redigeres af det faglige udvalg, der efter gennemført rettelse kan overføre det på ny til godkendelse af STUK (fagkonsulent)
- Godkendte meritbilag overføres til Mine Realkompetencer via et dataoverførselsjob, hvor det efter indlæsning vil overskrive det nuværende gældende meritbilag på det pågældende speciale.
- I August, september og oktober, hvor de Faglige udvalg opdaterer meritbilag, kører dette dataoverførselsjob hver halve time i arbejdstiden. I de resterende måneder, kører dette job 1 gang, hver nat.
Bemærk
Meritadministration understøtter ikke notifikationer og e-mail funktionalitet i forbindelse med ændring af status på meritbilag. Husk derfor at give den faglige konsulent i STUK direkte besked. Alternativt kan I sende en email til STUK.KE@stukuvm.dk, som er hovedpostkasse for kontoret som godkender meritbilag.
Overførsel af meritbilag til godkendelse
Følg nedenstående fremgangsmåde.
- Fremsøg meritbilaget, der skal overføres til godkendelse af STUK, via oversigtssiden
- Klik på handlingsmenuen bestående af de tre punktummer ('...') og vælg ”Klar til godkendelse'
- Klik efterfølgende på 'Ok' i pop-up vinduet for at overføre meritbilaget
- Meritbilaget har nu fået status 'Klar til godkendelse' og er dermed klar til at blive godkendt af STUK. Bemærk: Det er ikke muligt at redigere i et meritbilag med status 'Klar til godkendelse'
- Hvis bilaget indeholder fejl eller er blevet overført ved en fejl, skal det afvises af STUK for at det får status 'Kladde' og derved kan redigeres.