På denne side finder du er en vejledning til, hvordan du eksporterer data fra pgAdmin til Excel.

  1. Når du har lavet dit træk i pgAdmin, ser det ud som nedenfor:

    Billedet viser siden, når du har lavet dit træk i pgAdmin

  2. Eksporter data til CSV-fil ved at klikke på ikonet:     
    Billedet viser ikon for eksport af data til CSV-fil

  3. CSV-filen er nu automatisk gemt i kataloget Overførsler

  4. Åben Excel

  5. Klik på Hent eksterne data i Excel

    På billedet er knappen Hent eksterne data markeret

  6. Klik på Fra tekst

     På billedet er knappen Fra tekst markeret
               
  7. Vælg herefter Overførsel og find CSV-filen med EASY-A-data

    Billedet viser Overførsel og find CSV-filen med EASY-A-data


  8. Herefter kommer nedenstående dialogboks op:

    Billedet viser markering af feltet Afgrænset, skriv 1 i Begynd import ved række og vælg 65001 Unicode (UFT-8) i Filoprindelse

  9. Klik af i feltet Afgrænset, skriv 1 i Begynd import ved række og vælg 65001 Unicode (UFT-8) i Filoprindelse

  10. Tryk Næste

    Billedet viser markering af Semikolon i feltet Afgrænsere. Afgrænsningen ses nu i feltet Datavisning

  11. Klik af i Semikolon i feltet Afgrænsere. Afgrænsningen ses nu i feltet Datavisning, idet data nu separeres med en linje.

  12. Tryk Næste

    Billedet viser markering af Tekst under Kolonnedataformat

  13. Vælg Tekst under Kolonnedataformat

  14. Marker som minimum Hold og CPR.nr. som tekst. Angives de ikke som tekst, fjernes 0 forrest i CPR.nr. , hvis det indeholder et sådant. Du skal klikke på Tekst, derefter markere det ønskede felt (fx Hold), derefter klikke på Tekst, og derefter markere det ønskede felt (fx CPR.nr.), etc. Du kan også vælge at markere alle felter som tekst.

  15. Klik Udfør

  16. Klik OK

    Billedet viser boksen Importér Data, hvor OK-knappen er markeret

  17. Data er nu tilgængelige i Excel.