Nogle brugere oplever, at matematiktest for FGU og FVU ikke kan afslutte.

I stedet ses en besked om, at et antal besvarelser mangler. Herunder beskriver vi hvad du kan gøre, hvis du støder på dette problem.


Inden testen


Hvis du oplever fejlen

  • Undersøg om computeren har internetforbindelse: Åbn en ny fane i browseren og tjek forbindelsen, ved at gå ind på en anden hjemmeside. Hvis der er internet, så prøv at sende igen.
  • Noter besvarelserne.: Hvis der er internet, og det stadig ikke er muligt at afslutte, så sørg for at notere svarene på de sidste antal opgaver, svarende til det antal, som fejlbeskeden viser.
  • Afslut prøven i en anden browser - Testafvikleren gemmer løbende besvarelser på serveren og det er derfor muligt at tilgå koden på en anden computer og afslutte testen der. Bemærk: svarene fra de sidste opgaver svarende til det antal, som er angivet i fejlbeskeden, er ikke blevet sendt til serveren, og disse svar vil derfor ikke blive gemt, når man afslutter på en anden computer.


Ved henvendelse til STIL support
For at hjælpe os bedst muligt, vil vi gerne vide følgende ved henvendelse til STIL support:

  • Brugerkode for den testdeltager, der oplevede fejlen
  • Tidspunkt for fejl
  • Type af internetadgang (Wi-fi, kablet forbindelse eller internet fra mobilt hotspot)
  • Angiv, om det er muligt at tilgå andre hjemmesider i en anden fane i samme browser
  • For teknisk avancerede brugere: Gå ind i browserens udviklerværktøj ved at trykke på F12, tilgå konsollen, tryk på afslut-knappen igen og tag et skærmbillede