Dette indlæg retter sig i mod Unilogin brugeradministratorer der anvender Unilogin brugeradministration/ba.emu.dk.

På ba.emu.dk oprettes/vedligeholdes brugere både automatisk via import fra et studieadministrativt system, eller vha. manuelle funktioner. Artiklen her fokuserer på den manuelle administration, dvs. de funktioner der er til rådighed i ba.emu.dk.

Formålet er at forhøje kvaliteten af datagrundlaget i Unilogin og derfor lukkes følgende former for manuel brugeroprettelse i Unilogin brugeradministration pr. 30.09.2019:

  1. Under menupunkt "Import", "Indlæs/nedlæg import":

2. Under menupunkt "Manuel administration":

Det er gennem længere tid varslet for Unilogin brugeradministratorer der anvender funktionerne i punkt 2. under "Manuel administration". De tre funktioner har haft en advarsel om at det udfases i ba.emu.dk under hver funktion.

Hvad kan man gøre istedet?

  1. Grundskoler kan bestille adgang til Elevadministration. Bemærk, at de fleste grundskoler allerede har et elevadministrativt system der automatisk opretter Unilogin. Elevadministration er et tilbud til de grundskoler der ikke har et administrativt system og erstatter ikke et administrativt system som bla. kan lave relationer, holddannelser og rollestyring af medarbejdere.
  2. Ungdoms/EUD-uddannelser skal anvende et administrativt system - der automatisk sender brugerdata via ws10/wsaIMPORT til Unilogin

Alle nyere Unilogin webservices tillader kun CPR identificerede Unilogin brugere adgang til digitale læremidler/portaler. Derfor henviser vi til at man opretter Unilogin bruger vha. CPR - følg denne vejledning. Det er ikke længere nok at tilknytte en bruger med deres Unilogin BrugerID

Brugeroprettelse lukkes da alle nyere Unilogin webservices kun tillader CPR identificerede Unilogin brugere adgang til digitale læremidler/portaler. Derfor henviser vi til at man opretter Unilogin brugere vha. CPR - følg denne vejledning. Det er ikke længere nok at tilknytte en bruger med deres Unilogin Bruger.

Formularen Kursusbrugere bliver lukket den 30.01.2020 - herefter er der ikke muligt at oprette kursusbrugere. De sidste kursusbrugere har en levetid til 30.01.2020. Man skal i stedet oprette alle brugere vha. CPR - følg denne vejledning - Bemærk at brugerne skal slettes manuelt når de ikke længere er tilknyttet skolen.