1. Opret bestilling

OBS

SPSA kræver, at der indtastes et EAN-nummer for at oprette en bestilling. I tilfælde af institutionen ikke har et EAN-nummer, skal 13 nuller indtastes i stedet. 

Tilgå ansøgningsdetaljesiden for eleven/den studerende.

Under overskriften Afgørelse l Godkendte indstillinger vises en liste med de produkter, STUK har bevilget. I hver liste over bevilgede produkter, vises en ordrestatus. Et produkt kan kun bestilles, hvis ordrestatus er Afventer bestilling, jf. skærmbillede nedenfor.


For at oprette en bestilling skal du markere i boksen til venstre for produktet og derefter trykke på knappen ”Opret bestilling”, jf. skærmbilledet nedenfor.


Et modalvindue med overskriften ”Opret bestilling” åbnes. For at oprette bestillingen udfyldes felterne i skærmbilledet med den relevante information.

Vælg leveringsadresse: Obligatorisk felt.

Vælg kontaktperson: Kontaktperson på uddannelsesinstitution. Obligatorisk felt.

Samme faktureringsadresse som leveringsadresse: Hvis faktureringsadressen er en anden end leveringsadressen, trykkes på knappen hvorved et nyt felt vises. I feltet angives faktureringsadressen. Obligatorisk felt.

Opret bestilling: Når ovenstående felter er udfyldt, trykkes på knappen ”Opret bestilling”.

Bestillingen er dermed oprettet og afventer, at leverandøren håndterer ordren.

2. Opret genbestilling


1. Du vil se alle ansøgninger med genbestillingsmuligheder og oprette genbestilling

På ansøgningsoversigten skal du klikke på drop down-menuen Gemte søgninger øverst til venstre.

Vælg Genbestillingsmuligheder.


Oversigten viser nu kun de ansøgninger med ét eller flere produkter, med mulighed for genbestiling.

Vælg den relevante ansøgning ved at klikke på ansøgningsnummeret.


Scroll ned på siden til overskriften Afgørelse l Godkendte indstillinger og find det produkt, du ønsker at genbestille.

Markér i boksen til venstre for produktet og klik på knappen Genbestil produkt.


Et modalvindue med overskriften Genbestil produkt åbnes.

For at oprette genbestillingen skal du udfylde felterne i skærmbilledet med den relevante information på samme måde som, når du opretter en bestilling.

Når felterne er udfyldt, klikker du på knappen Opret bestilling.


Ordrestatus i listen for det valgte produkt har nu ændret sig til status Bestilt og der vil være et grønt tjek-symbol i kolonnen Genbestilt, som indikerer at der er tale om en genbestilling af produktet. 

Genbestillingen er dermed oprettet og afventer, at leverandøren håndterer ordren.



2. Du vil se alle produkter med mulighed for genbestilling og oprette genbestilling

Under menupunktet Andet skal du vælge Bestillinger


Du får herefter vist siden Bestillingsoversigt.

På bestillingsoversigten skal du klikke på drop down-menuen Gemte søgninger øverst til venstre.

Vælg Genbestillingsmuligheder.


Oversigten viser nu kun produkter, med mulighed for genbestiling.

For at genbestille et produkt skal du klikke på Ansøgningsnummeret, som produktet er knyttet til. 


Scroll ned på siden til overskriften Afgørelse l Godkendte indstillinger og find det produkt, du ønsker at genbestille.

Markér i boksen til venstre for produktet og klik på knappen Genbestil produkt.


Et modalvindue med overskriften Genbestil produkt åbnes.

For at oprette genbestillingen skal du udfylde felterne i skærmbilledet med den relevante information på samme måde som, når du opretter en bestilling.

Når felterne er udfyldt, klikker du på knappen Opret bestilling.


Ordrestatus i listen for det valgte produkt har nu ændret sig til status Bestilt og der vil være et grønt tjek-symbol i kolonnen Genbestilt, som indikerer at der er tale om en genbestilling af produktet. 

Genbestillingen er dermed oprettet og afventer, at leverandøren håndterer ordren.


3. Du vil se hvilke genbestillingsmuligheder, der er for en specifik elev/studerende og oprette genbestilling

Start med at klikke på menupunktet Elev/studerende.

Fremsøg den elev/studerende du vil oprette genbestilling for. 

  • Du kan vælge at søge på CPR-nummer i feltet Fremsøg elev/studerende
  • Du kan også søge på navn eller SPS ID nede i listen med elever/studerende. Hold musen henover den øverste bjælke og klik på tragt-ikonet, for at få søgefeltet frem. 

Klik på eleven/den studerendes navn for at komme videre. 


På detaljesiden skal du scrolle ned på siden til overskriften Produkter.

Klik på den lille pil for at se bevilgede produkter for denne elev/studerende. 


Vælg det produkt, som skal genbestilles ved at markere i feltet til venstre og klik herefter på knappen Genbestil produkt. 


Et modalvindue med overskriften Genbestil produkt åbnes.

For at oprette genbestillingen skal du udfylde felterne i skærmbilledet med den relevante information på samme måde som, når du opretter en bestilling.

Når felterne er udfyldt, klikker du på knappen Opret bestilling.


Ordrestatus i listen for det valgte produkt har nu ændret sig til status Bestilt og der vil være et grønt tjek-symbol i kolonnen Genbestilt, som indikerer at der er tale om en genbestilling af produktet. 

Genbestillingen er dermed oprettet og afventer, at leverandøren håndterer ordren.



OBS

Genbestilling af støttetimer kan tidligst bestilles fra den 1. maj for efteråret og fra den 1. november for foråret. 


OBS

Har du mulighed for at genbestille for både forår og efterår, som illustreret på billedet nedenfor?

Vær opmærksom på, at hvis du først genbestiller for efteråret kan du ikke genbestille for foråret herefter.  

Du vil få en besked om dette i SPSA, så du har mulighed for at tage stilling til om det er den korrekte periode du er i gang med at genbestille for. 

Ofte stillede spørgsmål