Digital Signatur på beviser fungerer ikke optimalt

Alle beviser, der automatisk hentes fra Eksamensdatabasen, har en digital signatur, men for tiden skal den, der åbner dokumentet, selv godkende signaturen.

Dvs. sender du dokumentet, kan modtager desværre ikke tjekke, at dokumentet har digital signatur, førend det er valideret af modtager.

NB: Har du selv uploaded dokumentet i minkompetencemappe.dk, er der ikke digital signatur.

Fremgangsmåde - tjek om bevis har digital signatur

  • Du kan tjekke, at dit bevis har en digital signatur ved at åbne dit bevis. Det åbnes som pdf med Adobe Acrobat Reader.
  • Det er vigtigt, at du ikke ændrer noget som helst ved dokumentet, heller ikke filnavn, ellers forsvinder den digitale signatur.
  • Når du åbner dokumentet, kommer der en fejlbesked 'Der er problemer med mindst en signatur'/'At least one signature has problems'.
  • Vælg 'Valider alle'/'Validate All' og validér signaturen.
  • I 'Signaturoplysninger'/'Signature Detail', kan du åbne 'Certifikatoplysninger'/'Certificate Details' og se oplysninger om certifikatet.
  • Hvis du ikke kan se den digitale signatur, kan det være fordi du har ændret noget i dokumentet.

Billedet viser hvor man kan vælge Validate all samt hvor man kan åbne certificate details