På denne side bliver du introduceret til UNI-Login og din rolle som administrator. Vi har samlet nogle gode vejledninger at starte med, men anbefaler at du også selv kigger dig omkring på de øvrige sider, rettet mod dig som skolens UNI-Login Brugeradministrator.
Fejl ved rendering af macro 'excerpt-include'
No link could be created for 'Om UNI-Login | UNI-Login Brugeradministrator'.
UNI-Login Brugeradministration er en onlinetjeneste, hvor brugeradministratorer har adgang og kan se de brugere, som er tilknyttet institutionen i UNI-Login. Her kan adgangskoder ændres og rettigheder tildeles. For institutioner, der har enkelte brugere, som ikke er i det administrative system, eller ikke har et administrativ system er det muligt at administrere brugere manuelt.
UNI-Login brugeradministration tilgås via ba.emu.dk. Her kan du udføre en række opgaver, blandt andre:
- Nulstille og/eller ændre brugeres adgangskoder
- Se kontaktpersonoplysninger(forældre/værge)
- Sammenknytte CPR-nummer med korrekt brugerID (omidentifikation)
- Tilknytte og fjerne brugere fra institutionen (manuel administration)
- Tildele rettigheder
... Se alle vejledninger og artikler i UNI-Login Brugeradministration
På mitunilogin.dk har alle UNI-Login brugere mulighed for selv, at ændre adgangskode og se hvilke tjenester skolen/brugeren har adgang til. Forældre til børn i folkeskolen kan se tilknytning til egne børn og institution.
Hvis din institution endnu ikke har adgang til UNI-Login, kan du bestille dette på denne side.