Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 7 Næste »

Overførsel af standpunktskaraterer er langsom.
Der kan gå flere dage fra du har indberettet, til karaktererne kan hentes ind i Optagelse.dk.

Standpunktskarakterer skal være indberettet til Karakterdatabasen senest den 1. december (fristen er i 2017 udsat til onsdag den 6. december). Vi anbefaler dog, at I indberetter karaktererne så tidligt som muligt. Oplysningerne er nødvendige for den automatiske uddannelsesparathedsvurdering i Optagelse.dk, og for at vejlederne kan lave den første vejledervurdering, som skal være afsluttet medio januar. Det er vigtigt, at I indberetter oplysninger for alle elever; også elever, som er karakter- og prøvefritaget. 

Bemærk: Hvis jeres skole ikke bliver betjent af Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), skal I indberette oplysningerne for jeres elever senest den 15. januar.

Sådan gør du

  1. Log ind på www.karakterdatabasen.dk.
    • Login-knappen er placeret midt på skærmen i den nederste del af fotografiet.
    • Indtast dit Medarbejder-NemID

  2. Klik på Indberet i topmenuen.

  3. Indtast Fællesoplysninger.
    1. Start med at vælge, hvad du skal indberette: standpunktskarakterer.
    2. Når alle felter er udfyldt, kan du klikke på Næste.

  4. Indtast elevens CPR-nummer og klik på knappen Hent oplysninger.
    • Når det er første gang, du indtaster elevens CPR-nummer, skal du også indtaste elevens for- og efternavn.

  5. Indtast elevens karakterer.
    • Indtast karakterne for de fag, eleven har fået karakterer i. Felter for fag, som eleven ikke har, skal ikke udfyldes.

    • Hvis en elev er fritaget for karakterer og prøver, skal du angive den rette kode ud for hver enkelt fag, eleven har haft. Du kan se listen over koder nedenfor:

       


    • Klik på Næste.

  6. Kontroller Oprettelsesresuméet.
    • Hvis du opdager fejl på siden, skal du klikke på Tilbage.
    • Hvis alle oplysninger er korrekte, skal du klikke på Indberet.

  7. Klik på Ny oprettelse – Elev fra samme klasse for at indberette karakterer for den næste elev i klassen. 

Mere hjælp

Når en medarbejder møder nedenstående fejlbesked, skal deres CPR-nummer tilknyttes i UNI-Login og til deres NemID medarbejdersignatur.


Som medarbejder skal du kontakte din brugeradministrator, som kan tilknytte dit CPR-nummer til dit UNI-Login ved at følge vejledningen nedenfor.

  1. Log ind som brugeradministrator på www.ba.emu.dk.
  2. Klik på Manuel administration, som vist med den røde markering i billedet nedenfor:

  3. Klik på linket Direkte identifikation, markeret med rødt i billedet nedenfor:


  4. I Type/Klasse vælges der Ansatte
  5. Klik på Vis, som angivet på billedet nedenfor: 


  6. En liste af ansatte vises og der kan nu indtastes CPR-nummer ud for de ansatte, der skal have sit CPR tilknyttet UNI-Login. Husk at klikke på Gem.


Du skal kontakt din administrator af din NemID medarbejdersignatur, for at få tilknyttet dit CPR-nummer.

Hvis du er i tvivl om, hvem din administrator er, kan du se det på NemIDs selvbetjeningsside. Klik Log på selvbetjening i højre hjørne. 

NemID administratoren kan tilknytte CPR-nummeret ved at følge NemIDs vejledning.


  • Ingen etiketter