Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 2 Næste »

Fristen for indberetning af standpunktskarakterer er den 30. november. Vi anbefaler dog, at I indberetter karaktererne så tidligt som muligt. Oplysningerne er nødvendige for den automatiske uddannelsesparathedsvurdering i Optagelse.dk, og for at vejlederne kan lave den første vejledervurdering, som skal være afsluttet medio januar. Det er vigtigt, at I indberetter oplysninger for alle elever; også elever, som er karakter- og prøvefritaget. 

Bemærk: Hvis jeres skole ikke bliver betjent af Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), skal I indberette standpunktskaraktererne for 9. og 10. klasses elever senest mandag 15. januar. Oplysningerne for jeres 8. klasseelever skal stadig være indberettet senest fredag den 1. december.

Sådan gør du

  1. Log ind på www.karakterdatabasen.dk.
    • Login-knappen er placeret midt på skærmen i den nederste del af fotografiet.
    • Indtast dit Medarbejder-NemID

  2. Klik på Indberet i topmenuen.

  3. Indtast Fællesoplysninger.
    1. Start med at vælge, hvad du skal indberette: standpunktskarakterer.
    2. Når alle felter er udfyldt, kan du klikke på Næste-knappen nederst til højre.

  4. Indtast elevens CPR-nummer og klik på knappen Hent oplysninger.
    • Når det er første gang, du indtaster elevens CPR-nummer, skal du også indtaste elevens for- og efternavn.

  5. Indtast elevens karakterer.
    • Indtast karakterne for de fag, eleven har fået karakterer i. Felter for fag, som eleven ikke har, skal ikke udfyldes.

    • Hvis en elev er fritaget for karakterer og prøver, skal du angive den rette kode ud for hver enkelt fag, eleven har haft. Du kan se listen over koder nedenfor:

       


    • Klik på Næste-knappen nederst til højre.

  6. Kontroller Oprettelsesresuméet.
    • Hvis du opdager fejl på siden, skal du klikke på Tilbage-knappen nederst til venstre.
    • Hvis alle oplysninger er korrekte, skal du klikke på Indberet-knappen nederst til højre.

  7. Klik på knappen Ny oprettelse – Elev fra samme klasse for at indberette karakterer for den næste elev i klassen. 

Mere hjælp

Når en medarbejder møder nedenstående fejlbesked, skal deres CPR-nummer tilknyttes i UNI-Login og til deres NemID medarbejdersignatur.


Som medarbejder skal du kontakte din brugeradministrator, som kan tilknytte dit CPR-nummer til dit UNI-Login ved at følge vejledningen nedenfor.

  1. Log ind som brugeradministrator på www.ba.emu.dk.
  2. Klik på Manuel administration, som vist med den røde markering i billedet nedenfor:

  3. Klik på linket Direkte identifikation, markeret med rødt i billedet nedenfor:


  4. I Type/Klasse vælges der Ansatte
  5. Klik på Vis, som angivet på billedet nedenfor: 


  6. En liste af ansatte vises og der kan nu indtastes CPR-nummer ud for de ansatte, der skal have sit CPR tilknyttet UNI-Login. Husk at klikke på Gem.


Du skal kontakt din administrator af din NemID medarbejdersignatur, for at få tilknyttet dit CPR-nummer.

Hvis du er i tvivl om, hvem din administrator er, kan du se det på NemIDs selvbetjeningsside. Klik Log på selvbetjening i højre hjørne. 

NemID administratoren kan tilknytte CPR-nummeret ved at følge NemIDs vejledning.


  • Ingen etiketter