Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

Version 1 Nuværende »

Din institution vil få direkte besked fra STIL, hvis I skal registrere elevoplysninger manuelt i Elevdatabasens brugergrænseflade.


Alle institutioner og afdelinger skal indberette data om egne elever til Elevdatabasen. Disse data indberettes - som hovedregel - automatisk fra institutionens elevadministrative system. 

Afvigelser fra denne hovedregel er dog, hvis 

  • institutionen ikke anvender et elevadministrativt system.
  • institutionen anvender et elevadministrativt system, der ikke er i stand til at indberette til Elevdatabasen. Dette vil ofte være et ældre system eller et system, som kun anvendes af få institutioner.
  • institutionen har fravalgt den udvidelse af systemet, som forestår indberetning til Elevdatabasen.

Institutioner, der - via deres elevadministrative system - indberetter elever til Elevdatabasen, har ikke mulighed for at foretage registrering af eleverne i Elevdatabasens brugergrænseflade. 

For at komme i gang med registrering i Elevdatabasens indtastningsgrænseflade, skal

  1. institutionen først anmode om adgang
  2. medarbejdere registreres med en rettighed i MitID Erhverv (NemLog-in)

STIL anbefaler alle institutioner at anvende et elevadministrativt system, der indberetter automatisk til Elevdatabasen.

Dette vil sikre den bedste kvalitet af data og spare institutionens medarbejdere for en unødig ekstra registrering, som tillige indebærer en større risiko for inkonsistens i de registrerede data. Læs mere om kvalitet af data i Elevdatabasen her.