Styrelsen for It og Lærings datapolitik indebærer, at manuelle tilknytninger, som er ældre end et år, slettes automatisk.

Forud for sletningen vil institutionens brugeradministratorer via mail blive informeret om, hvilke brugere, der er i risiko for at blive slettet. E-mailadressen, som varslingen sendes til, er den angivne adresse for den enkelte brugeradministrator via ba.emu.dk - Administratorer.

Det er muligt at undgå sletningen ved at bekræfte de i mailen nævnte brugere. Som institutionens brugeradministrator kan du tilgå Unilogin brugeradministration og bekræfte tilknytningen. 

  1. Åbn Unilogin Brugeradministration ved at logge ind via denne side
  2. Gå til 'Manuel administration' i menuen i venstre side
  3. Klik på 'Tilknyt med CPR' i undermenuen
  4. Tryk på linket 'Bekræft' til højre ud for den bruger, som skal bekræftes:
    Billedet viser trin 2 til 4 i vejledningen, der omhandler bekræftelse af tilknytning.
  5. Tryk på knappen 'Gem' for at bekræfte oplysningerne:
    Billedet viser knappen Gem, som du skal trykke på for at bekræfte oplysningerne.



Husk at se retningslinjer for vidensartikler inden du begynder at skrive artiklen.

(OBS: Denne boks er skjult for læseren)