ElevAdministration er en minimumsløsning, som kun tilbydes grundskoler. Det gør skolen i stand til at leve op til de krav om oprettelse i Unilogin, som stilles af Undervisningsministeriet.
Formålet med ElevAdministrationen er at tilbyde en minimumsløsning til oprettelse af elever i Unilogin, således at disse elever udstilles korrekt overfor Undervisningsministeriets obligatoriske løsninger.
For at dette kan lade sig gøre, skal eleverne oprettes i ElevAdministrationen for efterfølgende at blive importeret til Unilogin. I Unilogin får eleven et Unilogin brugerID og en adgangskode. Desuden vil det nu være muligt for Undervisningsministeriets obligatoriske løsninger at se data om eleven og give eleven mulighed for at logge ind i disse løsninger.
Undervisningsministeriets obligatoriske løsninger omfatter:
Løsninger med lovbehæftede krav om Unilogin:
Oplysninger om elever og kontaktpersoner hentes i CPR. Få oplysninger kan tilføjes/rettes af skolens elevadministrator.
Selve importen fra ElevAdministration til Unilogin - og dermed oprettelse og opdatering af elevernes oplysninger i Unilogin - sker én gang i døgnet.
|
|
I forbindelse med lukning af Unilogin brugeradministration den 17. oktober, tilsidesættes ovenstående kriterier midlertidigt. Alle institutioner der har aktive brugere som er oprettet på ba.emu.dk vil i uge 39 blive tilsendt to dataanmodninger på tilslutning.stil.dk som skal godkendes for at få adgang til elevadministration.stil.dk. Der er som udgangspunkt ingen frist for at godkende anmodningerne. Når anmodningerne er godkendt, og de nødvendige rettigheder til Elevadministration.stil.dk tildelt vil der være adgang til at administrere brugere på Elevadgang.unilogin.dk. |
|