Denne vejledning viser hvordan man kan tilknytte en bruger til en institution, hvis man ikke har mulighed for at udføre denne opgave via skolens administrationssystem som normalt.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at nedenstående vejledning kun gælder, hvis skolen ikke i forvejen bruger et andet administrativt system.

Hvis skolen bruger et andet system, skal brugeren indtastes i dette.

Fremgangsmåde - foretag manuel tilknytning via Unilogin Brugeradministration

  1. Log på ba.emu.dk
  2. Vælg menupunktet ’Manuel administration’ og herunder ’Tilknyt med CPR’
  3. Indtast CPR-nummer på brugeren og tryk på knappen ’>>’ (de to piletaster). Gå derefter til trin 4 eller 5.
    På billedet ses indtastningsfeltet til CPR nummer samt placeringen af de to piletaster.

  4. Findes brugeren: Vælg ’Brugertype’, vælg eller indtast 'Klasse' og tryk på knappen ’Tilknyt’:
    Billedet viser hvordan brugeren dukker op med navn, hvis brugeren findes. Felterne Brugertype og Klasse samt knappen Tilknyt udpeges også.

  5. Findes brugeren ikke: Indtast brugerens Unilogin brugerID i feltet 'BrugerID' og tryk på knappen ’>>’ (de to piletaster):
    Billedet viser feltet til indtastning af brugerens Unilogin brugerID. Derudover udpeges knappen med de to piletaster.

  6. Vælg ’Brugertype’, vælg eller indtast 'Klasse' og tryk på knappen ’Identificer’:
    Billedet viser felterne Brugertype og Klasse samt knappen Identificer.