Problem

Materiale, som burde være synligt på Materialeplatformen, kan ikke fremsøges.

Løsning

Der kan være forskellige årsager til, at materialet ikke kan fremsøges. Først og fremmest er det vigtigt, at I har adgang til Materialeplatformen som producent, for at I kan fortsætte i denne vejledning. Læs mere om hvordan I kan blive oprettet som producent i denne artikel.

Accepter de nye vilkår

På den nye Materialeplatformen, som blev lanceret i uge 43, 2020, skal alle producenter logge på og acceptere de nye vilkår for Materialeplatformen, før materialerne vises. Du skal først sikre dig, at dette er gjort.

Kladde og offentliggørelse

Der kan også være materialer, som er gået fra status 'Offentlig' til status 'Kladde', hvis der har manglet informationer på materialerne på den gamle platform. Det er derfor også en god idé at gennemgå listen af materialer, og kontrollere, at de rigtige materialer er offentliggjort.

  1. Log ind på Materialeplatformen med medarbejder-NemID
    1. Du kan læse mere om adgang til Materialeplatformen i artiklen 'Hvordan bliver man oprettet som producent?'
  2. Når du er logget ind, kan du se en liste over dine materialer. Til højre vil det være angivet om materialet er i status 'Kladde' eller 'Offentlig':

    På billedet ses et eksempel på, hvordan det kan se ud, når noget enten har statussen kladde eller statussen offentlig.

  3. Klik på redigér ikonet Billedet viser blyant ikonet, som bruges til redigering. (blyant-ikonet) ud for det materiale du vil redigere/offentliggøre 
  4. Kontrollér at alle felter er udfyldt. Se eventuelt vejledningen 'Hvordan opretter eller redigerer man materiale?' for mere detaljeret vejledning i at gøre dette.
  5. Gå til bunden og klik på knappen 'Offentliggør': På billedet ses knappen Offentliggør, som du skal trykke på for at offentliggøre materiale.
    1. Hvis der er felter, som mangler at blive udfyldt, vil de være fremhævet med rød
  6. Dit materiale er nu offentliggjort og kan fremsøges igen.