Fra den 22 Januar 2018 ændres politikkenfor tildeling og visning af adgangskoder i UNI-Login brugeradministration. Det har medvirket et ændret udseende i brugeradministration, og fremadrettet kan nedenstående vejledninger følges.

Man kan tildele ny adgangskode til én ansat ad gangen

  • Find listen over ansatte ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg ansatte'


  • Klik på vedkommendes brugerID på listen


  • Dette åbner en pop up, hvori man kan bede om en ny adgangskode.


  • Den nye kode er kun synlig indtil pop up'en lukkes


Glemt adgangskode til dit UNI-Login - om hvordan man som bruger, også selv kan skifte sin adgangskode

Elevers tildelte adgangskoder kan stadig ses i formularen Adgangskoder, som nu har skiftet navn til Elevers adgangskoder.

  1. Klik på Mine brugere>Elevers Adgangskoder
  2. Find listen over elever ved at klikke på Mine brugere>'vælg type/klasse'>'vælg den klasse hvor eleven/elevernes' adgangskode skal administreres


Hvad er forskellen på ny adgangskode og nulstilling?

Giv lærerne mulighed for at nulstille elevers UNI-Login adgangskoder