Som bruger kan du opleve at blive nægtet adgang til en eller flere tjenester. Du kan for eksempel blive mødt af beskeden "Ingen adgang", når du forsøger at logge ind.

Problem

  1. Dit brugernavn eller adgangskode er forkert.
  2. Du har ikke rettighed/adgang til den tjeneste, du forsøger at logge ind på.

Løsning

Fejlbeskeden ved login indikerer, hvad der er problemet.

  1. Hvis du får besked om, at dit brugernavn eller din adgangskode er forkert, kan du finde hjælp i vejledningen Hvad er mit Unilogin brugernavn?
    1. Er du elev, kan din lærer hjælpe dig. Dine forældre kan evt. også hjælpe dig ved at følge vejledningen Hvordan kan jeg skifte mit barns adgangskode?
  2. Får du besked om, at der ikke er adgang til den tjeneste, du forsøger at tilgå, skal du rette henvendelse til skolen eller til supporten for den eller de tjenester, som der ikke er adgang til. I disse tilfælde kan Styrelsen for It og Læring desværre ikke være behjælpelig.