Sidehistorik
...
UI Expand | ||
---|---|---|
| ||
1.Anvend både dikotome og polytome opgaver Det anbefales, at opgavesæt til Folkeskolens Nationale Færdighedstest designes, så de så vidt muligt både indeholder opgavetyper, der er dikotome og polytome.
Fordele ved polytome opgaver:
Ulemper ved polytome opgaver:
2. Producer opgaver til alle færdighedstrin (sværhedsgrad) – også inden for hvert vidensområde
3. Producer gode distraktorer
4. Anvend sprogbrug/opgavekontekst, der ikke favoriserer grupper af eleve
|
Proces for aflevering af opgavesæt
UI Expand | ||
---|---|---|
| ||
Vær opmærksom på, at der findes to forskellige statusser i Opgavebyggeren
StatusflowI starten arbejder kommissioner i kladde-versioner af alle opgavesæt. Når opgaver og opgavesæt er i kladde-status, er der mulighed for at producere nye opgaver, ændre opgaverækkefølge og foretage ændringer i kilder og metadata mm. På et tidspunkt begynder forpersonerne at godkende opgaver og gøre sættet klar til aflevering. Processen ser således ud:
Gem ændringerne i de to felter. Derefter kan du vælge den ønskede status. Når sættet har status ”Klar til pilotafprøvning”, må der ikke foretages ændringer i opgaven/opgavesættet. Sættet er nu afleveret og klart til at komme ud til test hos elever. Når pilotafprøvningen af afholdt, vil opgavesættet skifte status til Pilottestet. Herefter kan opgaverne kopieres og bruges i nye sammenhænge. Afprøvning af opgaver på flere klassetrinHvis man ønsker, at teste nogle opgaver på flere klassetrin, skal man lave en kopi af opgaven og lægge den ind i begge de opgavesæt, hvor opgaven skal fremgå. ID’erne på opgaverne skal skrives ind i dette regneark - Info om opgaver der afprøves på flere klassetrin - til STIL |