Sidehistorik
...
UI Expand | ||
---|---|---|
| ||
1.Anvend både dikotome og polytome opgaver Det anbefales, at opgavesæt til Folkeskolens Nationale Færdighedstest designes, så de så vidt muligt både indeholder opgavetyper, der er dikotome og polytome.
Fordele ved polytome opgaver:
Ulemper ved polytome opgaver:
2. Producer opgaver til alle færdighedstrin (sværhedsgrad) – også inden for hvert vidensområde
3. Producer gode distraktorer
4. Anvend sprogbrug/opgavekontekst, der ikke favoriserer grupper af eleve
|
Proces for aflevering af opgavesæt
UI Expand | ||
---|---|---|
| ||
Vær opmærksom på, at der findes to forskellige statusser i Opgavebyggeren
Statusflow
Afprøvning af opgaver på flere klassetrinHvis man ønsker, at teste nogle opgaver på flere klassetrin, skal man lave en kopi af opgaven og lægge den ind i begge de opgavesæt, hvor opgaven skal fremgå. ID’erne på opgaverne skal skrives ind i dette regneark - Info om ankeropgaver - til STIL |