Denne vejledning kan kun følges, hvis institutionen i forvejen har adgang til Unilogin brugeradministration og hvis brugeren som skal oprettes, ikke allerede er oprettet i Unilogin. Findes brugeren i forvejen, kan vejledningen Manuel tilknytning via Unilogin Brugeradministration følges.

Har jeres institution ikke adgang til Unilogin brugeradministration, kan dette bestilles.

Nedenstående vejledning gælder kun, hvis skolen ikke i forvejen bruger et andet administrativt system. Hvis skolen bruger et andet system, skal brugeren indtastes der i.


  1. Log på https://ba.emu.dk
  2. Vælg menupunktet ’Manuel administration’ > ’Tilknyt med CPR’
  3. Indtast CPR på personen som skal oprettes og tryk på knappen ’>>’


  4. Tryk på linket ’Start oprettelse’


  5. Indtast Fornavn, Efternavn(e), vælg brugertypen ’lærer’ og tryk ’Opret’. 

    Ønsker du i stedet at oprette en elev, vælges 'elev' i brugetypefeltet, og efterfølgende tastes eller vælges klasse.



  6. Personen er nu oprettet i Unilogin. Se personens login-oplysninger under menupunktet ’Bestillingsoversigt'