Du skal som medarbejder på en skole bestille NemID rettigheder for at få adgang til STIL's ElevAdministration, rettigheden bestilles via den fællesoffentlige løsning: NemLog-in.


Du skal sikre dig at du har de nødvendige rettigheder på et NemID medarbejdersignatur.

Det er jeres NemLog-in brugeradministrator (bemærk: ikke UNI-Login brugeradministrator) der skal hjælpe jer.

BONUSINFO- benytter man allerede tilslutning.stil.dk idag - har man allerede et NemID medarbedjersignatur!

Rettigheden der skal tildeles hedder

Vejledning: Medarbejder bestiller selv rettigheden>NemLog-in brugeradministrator godkender rettigheden


Trin 1 – gå til NemLog-in brugeradministration

Link: https://brugeradministration.nemlog-in.dk/


Trin 2: vælg certifikat                            


Trin 3: Skriv adgangskode                   


Trin 4: Forside – klik Få flere rettigheder

På forsiden af Brugeradministrationen, klik på ’Få flere rettigheder’ i venstremenuen. En liste over kategorier vises.



Trin 5: Vælg rettigheder

Vælg kategorien ’Uddannelse og prøver’ og vælg 'Tilslutning: Ret til at administrere aftaler på tilslutning.stil.dk:


              Bemærk: NemLog-in brugeradministrators mail adresse som modtager anmodningen er listet nederst.

Klik ’Send forespørgsel’



Trin 6: Kvittering

Din forespørgsel er sendt til din NemLog-in brugeradministrator


Din NemLog-in brugeradministrator vil herefter se dette billede og håndterer din forespørgsel.: