Det nye dagtilbudsregister indeholder nye institutionsnumre på alle dagtilbuddene i Danmark. Alle oprettelser, nedlæggelser eller ændringer af dagtilbuddene bliver styret fra den enkelte kommune. Det gælder både de kommunale og selvejende dagtilbud.

I denne artikel finder du vejledninger og kan læse om de forskellige opgaver der er, i forbindelse med at blive koblet på Unilogin.

Indholdet er målrettet kommunale medarbejdere og medarbejdere med IT-opgaver på selvejende dagtilbud.

Tilslutning til Unilogin - Trin-for-trin

For kommunale dagtilbud

  1. Kommunen sørger for, at alle stamdata/personoplysninger er korrekt registreret i kommunens pladsanvisningssystem.
  2. Leverandøren af kommunens pladsansvisningssystem og Aula sender en dataanmodning til kommunen via tilslutning.stil.dk.
  3. Kommunens dagtilbudansvarlige logger på tilslutning.stil.dk og godkender dataanmodninger.

     Hvad er tilslutning.stil.dk..

    Tilslutning er en portal, hvor man som skole, dagtilbud eller udbyder kan oprette og sende aftaler om dataadgang. En godkendt dataadgang tillader, at en udbyder må sende eller hente brugernes data til forskellige systemer.

    Mht. Dagtilbudsregisteret skal dagtilbuddet godkende forskellige aftaler, for at der kan blive oprettet brugerdata på medarbejdere og forældre, og de dermed får tildelt et Unilogin.

    Dagtilbuddet eller en medarbejder fra kommunen kan også godkende aftaler om dataadgang, der f.eks. kan give medarbejderne adgang til digitale læremidler el. lign.

  4. Kommunens dagtilbudsansvarlige bestiller læseadgang til Unilogin brugeradministration via formularen Bestilling af læseadgang til Unilogin brugeradministration

  5. Kommunens dagtilbudansvarlige er ansvarlige for at kommunikere og vejlede medarbejdere og forældre i ibrugtagning af Unilogin.

For selvejende dagtilbud

  1. Kommunen sørger for, at alle stamdata/personoplysninger er korrekt registreret i kommunens pladsanvisningssystem.
  2. Leverandøren af kommunens pladsansvisningssystem og Aula sender en dataanmodning til dagtilbuddet via tilslutning.stil.dk.
  3. En medarbejder på dagtilbuddet logger på tilslutning.stil.dk og godkender dataanmodninger

     Hvad er tilslutning.stil.dk..

    Tilslutning er en portal, hvor man som skole, dagtilbud eller udbyder kan oprette og sende aftaler om dataadgang. En godkendt dataadgang tillader, at en udbyder må sende eller hente brugernes data til forskellige systemer.

    Mht. Dagtilbudsregisteret skal dagtilbuddet godkende forskellige aftaler, for at der kan blive oprettet brugerdata på medarbejdere og forældre, og de dermed får tildelt et Unilogin.

    Dagtilbuddet eller en medarbejder fra kommunen kan også godkende aftaler om dataadgang, der f.eks. kan give medarbejderne adgang til digitale læremidler el. lign.

  4. Kommunens dagtilbudsansvarlige bestiller læseadgang til Unilogin brugeradministration via formularen Bestilling af læseadgang til Unilogin brugeradministration

  5. Kommunens dagtilbudsansvarlige er ansvarlige for kommunikation og vejledning af medarbejdere og forældre i ibrugtagning af Unilogin.

Flere vejledninger

Hvordan får jeg mit Unilogin som forælder eller elev?

Hvordan får jeg mit Unilogin som medarbejder?

Glemt adgangskode til dit Unilogin